Yhdistys

Laskuvarjohyppääminen alkoi Turussa vuonna 1968 Turun lentokerhon alaisuudessa. Vuonna 1972 hyppääjät perustivat oman yhdistyksen, joka rekisteröitiin 1973 nimellä Turun Laskuvarjourheilijat ry, lyhennettynä TLU.
Seuran tarkoituksena on edistää laskuvarjourheilua sen kaikilla soveltamisaloilla mukaan lukien siihen liittyvä lentotoiminta, levittää laskuvarjourheilun harrastusta, kohottaa jäsentensä fyysistä kuntoa ja terveyttä, sekä herättää heissä oikeaa urheiluhenkeä ja pysyvää harrastamista laskuvarjourheilun parissa. Seuran tarkoituksena ei ole voiton tai välittömän taloudellisen ansion hankkiminen. Seuran asioita hoitaa johtokunta, johon kuuluu puheenjohtaja ja kuusi jäsentä. Seuran syyskokouksessa käsitellään mm. seuraavan vuoden toimintasuunnitelma, tulo- ja menoarvio ja valitaan johtokunta tehtävään vuodeksi kerrallaan. Kevätkokouksessa käsitellään mm. vuosikertomus, ja tuloslaskelma sekä päätetään vastuuvapauden myöntämisestä tilivelvollisille. Seuran säännöt ovat luettavissa kerhon ilmoitustaululla. Lähetämme kutsun seuran kevät- ja syyskokouksiin kaikille sähköpostiosoitteensa ilmoittamille jäsenille sähköpostitse vähintään 14 vuorokautta ennen kokousta ja ilmoitamme siitä kerhon ilmoitustaululla.

Turun Laskuvarjourheilijat ry on ollut Suomen Ilmailuliitto ry:n jäsenyhdistys vuodesta 1975.

Turun Laskuvarjourheilijat ry järjestää useita alkeishyppykursseja kesän aikana. Ensimmäinen laskuvarjohyppy on elämys, jota et ikinä unohda, ja huuma jatkuu seuraavasta hypystä seuraavaan!

Kerholla on käytössään n. 300m2 kerhotilat, ja nurmikenttä turvalliseen ja pehmeään laskeutumiseen. Kerhotiloista löytyy luokkatilat, pakkaushalli, ja kahvio / oleskelutila hyppyvideoiden katseluun ja ruokailuun. Omaa hyppyvuoroa odotellessa voit nauttia auringosta trampoliineilla lepäillen, tai pöytäryhmissä istuskellen. Hyppypäivän päättyessä voit rentoutua puulämmitteisen saunan lauteilla, ja satunnaisesti myös pääsee pulahtamaan kylpytynnyriin.

Turku on loistava paikka laskuvarjohyppäämisen harrastamiseen, joten ota rohkeasti yhteyttä ja tule käymään! Tavoitat meidät kerholta parhaiten arki-iltaisin ja viikonloppuisin.